jump to navigation

Kort av spillpapper 18 januari, 2013

Posted by Elin in Kortmakeri.
trackback

Alla de där små pappersbitarna som blir över efter ett projekt ni vet, hur duktiga är ni på att använda dem? Själv är jag inte duktig alls på det, tyvärr. Oftast hamnar de i en kasse tillsammans med mängder av andra spillbitar. En kasse som ständigt fylls på men som det sällan plockas någon bit ur.

Allra smartast är naturligtvis att använda upp spillbitarna direkt. Har man använt flera mönstrade papper på en layout är ju de bitar som blir över redan matchade. På kortet nedan har jag använt ett gäng småbitar som alla kommer från samma kollektion: Good Day Sunshine från We R Memorykeepers. Jag dekorerade med en bukett blommor, fjärilar, halvpärlor, organzaband och bokstäver som fick lite glitter på sig.

090

Från samma kollektion kommer de mönstrade pappersbitarna jag använt till de här små korten. Jag tryckte dit ett favoritmotiv med fjärilar från Tim Holtz på varje kort och gjorde sedan en ”splash” med grön Distress Stain för att få lite mer liv. Det blev tre kort på nästan ingen tid alls och spillbitarna slapp hamna i den redan överfulla påsen.

kort

Berätta gärna hur du gör för att bli bättre på att använda upp spillbitar!

/Elin

Jag har använt:
We R Memorykeepers – Good Day Sunshine – Sandra
We R Memorykeepers – Good Day Sunshine – Sherry
We R Memorykeepers – Good Day Sunshine – Donna
We R Memorykeepers – Good Day Sunshine – Lisa
Tattered Pinecone Sizzix / Tim Holtz
Martha Stewart – Medium Punch – 3in1 Butterflies
Bling och halvpärlor
Vitt organzaband
Grönt satinband
Blandade blommor
Blomsterband
Stickles – Turquoise
Grön Distress Stain
Fjärilstämpel från Tim Holtz – Papillon

