jump to navigation

Egen bakgrund 20 januari, 2013

Posted by Tettiz in Decoupage, Kortmakeri, Teknik.
Tags:
trackback

Man behöver inte alltid använda sig av mönstrade papper för att bygga upp en bakgrund till ett kort till exempel – det är väldigt roligt att göra det med färg och masker/stenciler också. Till dagens kort har jag förvisso en gammal boksida med text i grunden (fastsatt med decoupagelim), men i övrigt har jag gjort olika lager med olika färger och medium.

StortGrattis_KORT

Material för bakgrunden:

Sen har jag toppat det hela med ett sött stämpelmotiv och dekorerat med blommor och en liten vimpel:

Sådär! Ett födelsedagskort redo att ges bort till någon som fyller år!🙂

Pyssla lugnt!
// Jeanette – Tettiz

Kommentarer

1. Let's Post It - 21 januari, 2013

Som vanligt så är det så vääldigt mycket fin inspiration här inne😀 Superfint kort verkligen!
Ha en fin vecka,
Malin

Jeanette - Tettiz - 23 januari, 2013

Tack så hemskt mycket, Malin! Vad glad jag blir att jag kan inspirera lite!🙂


Sorry comments are closed for this entry

