jump to navigation

Minialbum i brunt 23 januari, 2013

Posted by ztina in Album, GästInspiratörer.
trackback

Hej hej!

Så var det dags för mitt sista inlägg som Gäst-DT här hos Pyssloteket. Det har verkligen varit en ära att få tillhöra ett så härligt gäng under några månader!

Som avslutning tänkte jag visa ett minialbum som jag gjort. Hade jag varit en skickligare filmare hade jag gjort en film av detta och visat er. För det är inte lätt att visa hur albumet egentligen ser ut enbart med bilder. Men jag har gjort ett försök i alla fall och hoppas att ni får en känsla av hur det är i verkligheten. Men ni kan ju förbereda er på ett lite extra långt inlägg idag =)

DSC_0410

Jag har provat en för mig ny typ av vikning. Den var riktigt rolig att göra och kommer definitivt att göras fler gånger! Det ser mer avancerad ut än vad den är. Till albumet valde jag att som grund använda brun cardstock och Tim Holtz snygga papper. Sedan har jag kompletterat med en massa andra olika papper som passade in. Eftersom jag inte vet ännu vilka kort jag ska sätta i albumet så har albumet ingen titel ännu, men jag förberedde framsidan så att den enkelt går att sätta dit när temat är valt. Sedan dekorerade jag med lite blommor och bling.

DSC_0404

Stängningsanordningen har jag stansat ut från en die från Tim Holtz. Sedan har jag satt 3D-lack på den och en magnet för att kunna stänga ordentligt.

DSC_0423

Så här ser första sidan ut när man öppnar albumet. Här nedan ser ni en bättre bild på den vänstra sidan där det sticker fram två tags.

DSC_0426

DSC_0427

På den högra sidan kan man öppna en ficka. Jag gjorde en egen stängningsanordning med hjälp av två metallblommor, brads och ett band.

DSC_0487

DSC_0431

När man öppnar fickan kan man få plats med både foton och tags.

DSC_0438

Nästa sida ser ut så här. På den vänstra sidan har jag satt en ficka och i den två tags. Fickan är fastlimmad på sidan.

DSC_0441

På den högra sidan kan man dra ut en stor tag där det ryms stora foton.

DSC_0447

DSC_0484

DSC_0455

Den högra sidan viker man sedan uppåt och då ser det ut så här. På baksidan av den uppvända sidan har jag satt en bred spets där man kan sätta foton och tags bakom.

 DSC_0459

DSC_0463

Den här sidan går också att öppna och stängs med hjälp av en magnet.

DSC_0465

DSC_0468

När man öppnar finns det gott om utrymme för foton och journaling.

DSC_0475

Sidan viker man sedan neråt så att det ser ut så här.

DSC_0477

På den här baksidan har jag med hjälp av en magnet satt fast en ficka. Fickan går enkelt att ta bort så att det går lättare att fylla och tömma den.

DSC_0479

DSC_0483

Den allra sista sidan ser ut så här. Bakom remsan kan man sätta tags eller foton.

Som ni ser kan man sätta en hel del jounaling och foton i detta album. Sådana album gillar jag!

Om ni vill se hur ett album med likadan uppbyggnad ser ut på film kan ni titta här.

 

Materiallista:

Brun Cardstock

Hang Ten – Echo park

Bird – Jenni Bowlin

Lace curtail- Jenni Bowlin

What a day Hibiscus- MME

Time Festive – MME

Direction Brocade – MME

Kraft Resist, Idea-ology Paper Stash – Tim Holtz

Bomullsspets

Twill – abcdefg

Twill – antique ruler

webribon brun

Tags

Hardware findings – Tim Holtz die

Ha det bra! Hoppas vi ses iegn!

Kram ztina

Kommentarer

1. Anette - 24 januari, 2013

Mmmmmm, det här var jättefint!

2. Annicka Nilsson - 24 januari, 2013

Snälla kan du ta med minialbumet på söndag, så jag får lite tips till ett som jag ska göra åt några som fyller 70 år.

3. Sabina - 24 januari, 2013

Å verkligen jättefint. Jag blev faktiskt litevsugen på att göra ett eget. Du borde verkligen filma det, tror de skulle vara ännu läckrare!🙂

4. O´Kelly - 24 januari, 2013

Oj så otroligt mycket att titta på. Det är helt underbart!

Må så gott!

5. Susy - 24 januari, 2013

Så himla snyggt!!!

KRAM SUSY

6. Maiden - 30 januari, 2013

Wow!!! Helt fantastiskt läckert!!🙂

7. Svensk Scrapbooking : Album redo att fyllas - 3 februari, 2013

[…] Ztina har gjort ett minialbum i brunt och dokumenterat det med massor av fina bilder! […]

8. Stephi - 3 februari, 2013

vilket superfint album. Du gör alltid så mycket fint.!

9. Anette - 4 februari, 2013

Ett sånt superfint album du har gjort!


Sorry comments are closed for this entry

