jump to navigation

Distress ink 26 januari, 2013

Posted by babsan74 in Designteam, Kortmakeri.
Tags: , , , , , ,
trackback

Om någon under hot om våld skulle tvinga mig att göra mig av med allt pyssel utom en produkt så skulle jag tveklöst välja att behålla mina distress ink pads. Eftersom jag är väldigt förtjust i starka, klara färger så blev jag überglad när limited edition-färgerna kom där det fanns färger som Salty ocean och Mowed lawn.

kort8-1

Det här kortet har jag gjort med just Mowed lawn, Picked raspberries och Squeezed lemonade. Till hörnen har jag använt distress stain Black soot, en annan favoritprodukt. Förutom distress ink så har jag använt en gammal Tim Holtz-mask,  en stämpel från Kaiser, ”Grafitti”, och en stämpel från en Tim Holtz-set, ”Ultimate grunge”. Minibokstäverna kommer från Kaiser och foambokstäverna är dessa, täckta med stickles ”Gun Metal”. Glitterdetaljerna på hennes goggles är gjorda med Sakura Stardust, clear, och själva glasen har fått ett lager glossy accents.

När jag höll på med den sista färgläggningen av ansiktet så lyckades jag få lite svart på pennspetsen vilket medförde sotfläckar i ansiktet. Hmmmm. Istället för att kasta alltihop så fick hon bli lite smutsig hela hon🙂 Synd att Ida inte är bilmeck.

kort8-2

Tack för titten!

/Babsan

PS! Glöm inte vår tävling! Deadline 31/1.

