jump to navigation

Snöflingor 28 januari, 2013

Posted by karinsg in Designteam.
Tags: , ,
trackback

har vi ju haft en del av den här vintern,  ja iallafall på vissa håll. Lite upponervända världen har det nog varit då vi här i Värmland haft barmark medan stockholmarna kunnat åka skidor. Här kommer en AJ (art journal) sida från mej i snöflingors tecken. Köpte stencilen sist när jag var hos Anna och var sugen på att testa den med Aleenes snöfärg (finns på rean!!) så det är precis det jag gjort här. Nedan följer ett bildspel över hela processen. Kakservetterna som jag använde i början syns knappt mer än som ett svagt mönster i botten under allt annat🙂 Lager på lager är det precis som jag älskar!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Material:

 kakservetter, gesso, akrylfärg, stencil Flurries, Aleens snöfärg, inkagold, snögubbedie, bild från nätet.

Ses igen om en liten vecka då ska jag visa er lite annorlunda sätt att använda modeling paste på! Ses då!

/Karin

