jump to navigation

Darling! 31 januari, 2013

Posted by pysselmalin in Altrat, Övrigt, Designteam, Kortmakeri.
trackback

Hej hej!

Snart närmar sig Alla Hjärtans Dag! Det är väl en ganska omdebatterad dag som många tycker är en kommersiell dag och att man borde visa sin kärlek varje dag. Jag håller med i mycket av det men tycker ändå det är en dag så man kan passa på att göra något extra för sina nära och kära. Man behöver inte köpa dyra presenter, det är tanken som räknas.🙂

Idag visar jag en ask jag gjort med papper från Echo Parks Love Story. Härliga lättpysslade papper!

_DSC8484_D700

Asken är en Hexagonask som jag skurit ut med hjälp av min Silhouette Cameo. Asken är i tre delar och hålls ihop med bandet runtom. Jag valde att dekorera locket/locken medan asken satt ihop men var noga med att inte limma ihop de olika delarna. På det sättet går varje ask att öppna för sig men när den sitter ihop så blir den ändå en enda enhet.

_DSC8485_D700

Texten darling är en woon veener från Studio Calico. Det finns galen många olika varianter av dessa och jag tycker de är fantastiska att dekorera med. Man kan sätta dem platt på kort eller LO´s eller som här, låta den vila mot något och få en tre dimensionell effekt. Alla kanter är infärgade med en distressdyna, Vintage Photo.

Amorfigurerna med pilbåge är också utskurna med cameon!

_DSC8486_D700

Närbild på dekorationerna…

Bjuder på ett minikort också. Sånahär kort är ju perfekt att tillverka av spillpapper och ha en hög liggandes. Perfekt att fästa på en bukett blommor, en chokladask eller som etikett på ett paket. Man vet aldrig när man behöver det och jag har en liten samling liggandes för lämpliga tillfällen. Inte alltid man hinner fixa precis när det behövs ju. Här kommer pappren från Bo Bunny och serien Love Letters!

Väldigt enkelt. Klippte ut tre ”banners” och monterade, dekorerade med paperpen i hörnen och lite glossy accent över hjärtat.

_DSC8490_D700Det var allt från mig för denna gången! På återseende!

Materiallista:

cardstock

Echo Park – Love Story

Bo Bunny – Love Letters

Paper Pen

Glossy Accents

Band

Wood veeners

Blommor

Kommentarer

1. AnnaB - 2 februari, 2013

Supersöt ask och jättefint kort!


Sorry comments are closed for this entry

