jump to navigation

En scrappad sommardag 1 februari, 2013

Posted by Elin in Layout.
trackback

Något av det roligaste jag vet när det gäller scrapbooking är att utgå från ett vitt papper och skapa en bakgrund med hjälp av stenciler, stämplar, mist, pennor, bitar av mönstrade papper och annat roligt. Det är härligt att få leka och inte riktigt veta hur det färdiga resultatet ska bli.

Den här layouten kom till på precis det viset. Jag visste inte hur jag ville att den skulle se ut men jag ville förmedla den soliga, avslappnade, lekfulla känslan som jag tycker fotona har.

Jag gjorde ett chevronmönster med hjälp av stencil och mist samt stämplade harlequinmönster med en stämpel från Basic Backgrounds. Efter att ha fäst mönstrade papper och foton öste jag på med lite olika dekorationer i form av band, spets, bokmärken, grungeboardpilar, blommor, bling med mera. Slutligen skrev jag för hand runt fotografierna och ritade kanter, cirklar och annat med en svart penna.

Klicka gärna på bilderna för att se dem större.

Pyssla lugnt!
Elin

023

026

Jag har använt följande saker från Pyssloteket:
TCW – Chevron – 12×12
Dylusions – Basic Backgrounds
Glimmer Glam – Hay Ride
Tårtpapper
Tag
My Mind’s Eye – Indie Chic – Citron – Grow Peacock
My Mind’s Eye – Indie Chic – Citron – Grow Sherbet
My Mind’s Eye – Indie Chic – Ginger – Travel Stripes
Martha Stewart – Edge Punch – Two Dot Punch
Bokmärken –  Fåglar
Organzaband
Aster Daisy – Cream
Cherry Blossom – Ivory
Roses – 15mm – Cream
Spets

