jump to navigation

Modeling paste 4 februari, 2013

Posted by karinsg in Designteam, Teknik.
Tags: , ,
trackback

är himlarns roligt att leka med och jag använder det ofta för att skapa struktur och djup i mina alster. Det går att färga in den med akrylfärger eller mister eller vilka pigment man nu använder i sitt skapande. MEN man kan även blanda i annat som ger annorlunda effekter. Jag prövade med att blanda i Ölandssand som jag hade sparat sen våra semestrar där. Så här läcker t blev det:

DSC_7023

Prövade även att blanda i små, små miniglaskulor som Anna har i butiken och det blev läckert även det! Lite klurigare att få ut i stencilens alla skrymslen men snyggt blev det!

DSC_7024

På en canvas som jag gjort som ni ska få se i ett annat inlägg kan man se skillnaden mellan ”plain” modeling paste och den med sand i:

DSC_6998

Så in i pysselhörnan och testa! Vem vet snart kanske ni får se nån LO med mina experiment! Modeling paste finner du på ett Pysslotek nära dej!

Utmana er nu så ses vi igen nästa måndag!

/Karin

