jump to navigation

Gästinspiratör 10 februari, 2013

Posted by birgited in GästInspiratörer, Kortmakeri.
trackback

Hej! Jag heter Birgit Edblom och har fått förtroendet att vara gästinspiratör här på Pyssloteket! Jag arbetar som gymnasielärare i Ö-vik och tycker att denna hobby är ett helt perfekt sätt att slappna av på och samtidigt utveckla sin kreativitet! Har också en blogg som ni är välkomna att besöka, Rapport från ett skrivbord!

Det är alltid så spännande och utvecklande att få möjlighet att pröva nya produkter. Jag gillar enkla och rena kort men testar gärna nya produkter och tekniker. Idag visar jag två kort där jag testat Distress Paint på lite olika sätt! Som kortbas har jag använt vit Bazzill – Canvas till båda korten!

På det första kortet har jag skapat en bakgrund genom att ”dutta” gröna nyanser av  Distress Paint på ett underlägg, spraya lite vatten och dra papperet över. För att skapa motivet har jag använt denna stencil, Poppies & Peonies och ”duttat” med röda Distress Paint. Applikatorn på varje flaska är perfekt då man ska lägga färger på stencilen! Den underbara texten kommer från detta Tim Holtz ”Nature´s Moments”

IMG_4746-003

Ville också testa att använda Distress Paint på stämplar så jag skapade först en bakgrund på samma sätt som ovanstående och stämplade med denna tuffa Grafitti stämpel och stansade ut två Spellbinders hjärtan. Färgade in en av dess boarder stämplar, Around the Edge med en ljus färg Picket Fence och det fungerade perfekt!

IMG_4768-002

Tack för idag!

Kommentarer

1. gunvor - 10 februari, 2013

Vilka underbara alster! Tack för inspirationen!

2. Katarina - 10 februari, 2013

Otroligt snygga kort!

3. Jeanette - Tettiz - 10 februari, 2013

Fantastiska kort, Birgit!!! Du är enastående duktig och inspirerande!😀

4. karinsg - 11 februari, 2013

Satan i gatan vad mycket fint du gör, kikade nyss in i din blogg! A real artist! Fantastiskt inspirerande!

5. AnnaB - 15 februari, 2013

Superduperfina kort…!


Sorry comments are closed for this entry

