jump to navigation

Distress paint 16 februari, 2013

Posted by babsan74 in Altrat, Designteam.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

Jag har ju inte heller kunnat hålla mig utan köpte med mig några distress paints hem. Mitt spontana intryck var ”Mjäääää….” men som med allting annat handlar det om vana och om att hitta sitt eget uttryck med en produkt. Det är ju inte förrän nu som jag riktigt insett storheten med stains, t ex.

paints

Jag har experimenterat på tags i olika storlekar. Egentligen så är jag ingen ”tagmänniska” men de är faktiskt ganska bra att leka på, det känns inte så ambitiöst som att försöka få till ett helt kort, plus att manilatagsen har en väldigt bra yta som tål att misshandlas på lite olika sätt.

alter1-1

alter1-2
alter2

Jag är inte helt nöjd med dagens övningar men jag fortsätter kladda så får vi se om det blir bättre 🙂

Övrigt material:

Masker Chicken wire och Chevron arrows från The Crafters Workshop

Multimedium Gloss från Claudine Helmuth

Blommor

Band

Wellpapp

Glimmer mist, ”Black magic

Tårtpapper

Tissue tape

Stämplar från Stampers Anonymous, bl a ”Bitty grunge

Distress embossingpulver, ”Black soot”

Tack för titten! / Babsan

