jump to navigation

På besök! 20 februari, 2013

Posted by sofiahsblogg in GästInspiratörer.
trackback

Hej alla Pyssloteketvänner!!

Sofia heter jag och är en av Annas trogna kunder🙂 jag frågade henne lite försiktigt häromveckan om jag fick vara med och blogga här i underbara inspirationsbloggen, som för att utmana mig själv. Ibland är det bra med lite yttre krav så att man (jag) inte ska glömma bort hur man gör… ja alltså när man pysslar… Det är så svårt ibland att sätta sig ner tycker jag och bara skapa. Jag glömmer hur roligt jag tycker att det är och ni vet det där motståndet det bara ökar…

Nåväl, jag ”råkade” surfa in i webshopen och då ”råkade” jag få syn på ett ark med stämplar som jag bara var tvungen att äga.

IMG_5984

Arket består av en massa små härliga vattenvarelser och jag gillar att de är så där gulligt fula på nåt vis🙂

 

Den här gången blev det att jag gjorde en sida i min Artjournal, en bok som jag använder för att göra små ”kom-i-håg” till mig själv. Man (jag) har ju lätt att fastna i lite negativa tankebanor, tenderar att se allt ifrån den negativa sidan och jag arbetar väldigt aktivt just nu med att medvetandegöra såna här tankefällor och försöka tänka om. Så det fick alltså bli en sida om detta i min bok.

 

IMG_5981

Jag har använt stämplarna som utgångspunkt och sen skapat lite kring dem. Kluddat och klottrat så där, som jag tycker är ganska härligt och prestigelöst och kul! Grunden är målad med vattenlösliga kritor, så jag lät den stora ”mammabläckfisken” få vara i fokus och sen lekte jag lite med stämplar och poscapennor runt om. Jag hade ingen inre bild innan jag började utan jag bara ”gjorde” syftet var ju att få igång kreativiteten igen…

 

IMG_5983

Nu fick jag inte till någon bra bild på det men rubriken ”Omfamna” förhöjde jag genom att fylla i med lite glossy accent och runt om ramen har jag skrivit lite mina tankar med sidan, så att jag ska komma ihåg… Egentligen var det ordet ”Embrace” som snurrade i huvudet, men jag gillar att använda svenskan istället.

 

IMG_5985

Lite sån där pärlpenna fick bli vattendroppar för att understryka känslan att vara under vatten🙂

Så, det var allt för mig. Tack för titten och tack Anna🙂

 

 

