jump to navigation

Fortsätter utforska 23 februari, 2013

Posted by babsan74 in Designteam, Kortmakeri.
Tags: , , , , , ,
trackback

Jag fortsätter utforska mina Distress paints.

Till det här kortet har jag kombinerat dem med stains (eftersom jag har en rätt begränsad färgskala av paints) och de gifte sig ganska bra med varandra. Något  som jag verkligen gillar med paintsen är att när de torkat har de liksom fixerat; går man över dem med en annan färg så blöts inte det undre lagret upp så att de blandas ihop, inte ens om man blandar in vatten. De får även en härlig sammetslen yta när de torkat.

Här har jag stämplat paketet från Stampers anonymous, ”Birthday blueprint”, med distress ink ”Picked raspberry”.  Jag upplever att torktiden blir avsevärt längre när man stämplar med distress ink ovanpå paintsen men är man otålig – som jag – så funkar embossingfönen utmärkt.

kort45

Idag känns paintsen mycket roligare. De kanske inte är helt omöjliga i alla fall.

Övrigt material:

Blingstenar

Post-it lappar

Gelly roll-penna ”stardust – clear

Privat textstämpel

Tack för titten! / Babsan

