jump to navigation

En snöskojig layout 24 februari, 2013

Posted by Tettiz in Designteam, Layout, Scrapbooking.
Tags:
trackback

När jag hittade de här bilderna på Kajsa – närmare 2 år gamla – så visste jag precis vad jag skulle göra! Jag hoppas att jag kan inspirera lite till snöiga alster med denna layout:

Snöskoj_LO

Jag började med att ta fram en favoritmask från The Crafter’s Workshop (Chunky Chevron) och mina Dylusions – sen var det bara att sätta igång. När jag hade sprayat delar av bakgrunden så fyllde jag i vissa fält med svart Poscapenna innan jag satte fast fotografierna.  Jag skrev ”snöskoj” för hand och limmade fast några trädekorationer från Studio Calico. Bokstavsstickers i turkost kommer från Cosmo Cricket och heter Tiny Type –  de finns i flera olika färger). Slutligen så stämplade jag med en av mina Roller Date Stamps från American Crafts under ena fotot med svart Archival Ink-dyna och sedan kände jag mig nöjd. En ganska clean & simple layout, även om det inte är så mycket white space.

Ha det gott och pyssla lugnt!

/ Jeanette – Tettiz

