jump to navigation

Canvas i regnbågens färger 25 februari, 2013

Posted by karinsg in Altrat, Designteam, Teknik.
Tags: , , , ,
trackback

skapad med Dylusion Ink sprayer kommer här! Sen ett tag tillbaka har jag gjort tags till små nyfödingar. Med puff från en god vän har jag nu tagit steget till att göra en canvas på samma tema. Hoppas det uppskattas av föräldrarna. Det är en färgstark familj, goa vänner till oss som fått en liten dotter så därför bestämde jag mej för att jobba med mycket färg. Jag började med att täcka in hela duken med boksidor som jag fäste med modpodge. Strukturen skapade jag med modelingpaste och stenciler. I murstenen har jag blandat sand i modeling pasten för att få det att likna sten.

DSC_6998

Sedan gick jag vidare med Dylusionsprayerna i regnbågens färger. Rätt klurigt för om fel färger blandas så blir det ju bara brunt så jag fick täcka de olika delarna vareftersom och spraya och ta bort och spraya igen. Skiftningarna har jag skapat med hjälp av vatten i sprayflaska och min heatgun. Efter ganska lång stund blev jag äntligen nöjd med bakgrunden och kunde gå vidare.

DSC_7025

DSC_7026

DSC_7027

DSC_7029

DSC_7032

DSC_7035

Det kan vara lite lurigt att stämpla direkt på en canvas eftersom det sviktar, men jag fann på råd genom att peta in en tunnare akrykloss mellan duk och ram så blev det stadigt nog att stämpla på!

DSC_7036

DSC_7038

DSC_7046

Bokstäverna är utstansade i kartong och sedan målade med svart akrylfärg. Hjärtat är i trä från mina gömmor, slipad och sedan infärgad med röd Dylusion

Material:

Mod podge

Modeling paste

Stenciler

Dylusionsprayer

Archival Ink

Stämplarna är mina egna men liknande kan finnas här eller här

Det här var det sista inlägget från mej i februari…nästa gång vi ses är det vårmånaden mars!!! Härligt!

Ses igen om en liten vecka, scrappa lugnt!

/Karin

Kommentarer

1. zoegakatten - 26 februari, 2013

Så jättehärlig och vad snyggt du lyckades stämpla på canvasen!!!


Sorry comments are closed for this entry

