jump to navigation

Sångfågel…? 26 februari, 2013

Posted by zoegakatten in GästInspiratörer, Layout.
trackback

Jag har pysslat ihop en layout där jag började med att skära ned ett mönstrat papper så att det blev lite mindre än mitt cardstockark.  Sedan sydde jag runt kanten på pappret innan jag målade lite lätt med gesso, för att dämpa mönstret lite. Jag stämplade också ett par gånger med en bakgrundsstämpel, ute i kanten av det mönstrade pappret.

Jag fick ett par kaffefilter av Anna och istället för att försöka mig på att göra blommor av dem så bestämde jag mig för att använda ett som en ficka, där jag kunde stoppa ned min journaling. Jag mistade hela filtret med Glimmer Mist i färgen Gold och när det var torrt sydde jag fast det på min sida. Jag mistade också ett tårtpapper i samma färg och fäste fotot och banden och limmade fast ett par blommor som också färgats in med Glimmer mist, i en blå färg. Jag använde också en av de fina bokmärksfåglarna jag fått av Anna och knölade ihop de avklippta snuttarna av den svarta sytråden och limmade fast under fågeln.

Jag hittade ett mönstrat papper som passade i färgen och skrev min journaling på det. Jag klippte till det så att det fick en form som passade i kaffefiltret.

När jag hade kommit så här långt så tänkte jag först att jag var klar. Jag hade svätt lite blå Glimmer Glam över bakgrunden, men efter en stunds funderande så tyckte jag ändå inte att jag kände mig färdig med layouten.

pysslo sångfågel ejklar 600

Jag fick för mig att det behövdes något mer, så jag provade att lägga till lite mer blå Glimmer mist. Jag täckte över fotot med en bit papper när jag mistade. Jag vet inte vad ni tycker, blev det bättre med mer mist eller inte? Jag tycker nog att fotot framträder lite bättre, när det fick en mörkare inramning.

pysslo sångfågel 600

pysslo sångfågel detalj1 600

Min text handlar om att Tuva har ett standardsvar om man frågar henne om de har sjungit något på dagis. ”Lilla akta dig” svarar hon… alltid och direkt. :) Det är helt klart favoritsången, fast hon vägrar envist att säga snigel trots att hon lär sig så många nya ord hela tiden och oftast inte är rädd för att prova att uttala nya saker… ”Lilla akta dig” heter sången, så det så.

Jag hoppas att alla har en toppentisdag! Vi ses om ett par veckor igen!

/AnnaB

Material:

Cardstock: bazzill kraft

Mönstrade papper: My Mind’s Eye – Indie Chic – Ginger – Travel, Kaiserkraft – Timeless – Tickets

Färger: Gesso, Glimmer Mist, Glimmer Glam Blue Suede Shoes

Dekorationer: Tårtpapper, Blommor, Fågelbokmärke, Band (noter), Band (blåprickigt)

 

