jump to navigation

Norrlands Guld :) 3 mars, 2013

Posted by birgited in GästInspiratörer, Kortmakeri, Teknik.
Tags: ,
trackback

Hej! Här kommer två guldiga kort från Norrland:)! Som gästinspiratör fick jag möjligheten att testa Inka Gold  och det har jag gjort på lite olika sätt och blir så imponerad över dess täckningsförmåga och lyster!

På det första kortet gjorde jag så här:

  1. Tejpade lite ”slarvigt” maskeringstejp för att på lite struktur
  2. Penslade vit Gesso över hela ytan
  3. Blandade Inka Gold med vatten målade hela ytan samt en liten dusch med Dylusion Inks svart
  4. Stämplade Inkadikado ”Meadow” och la till några små pärlor med gul Paper Pen ”Sand”
  5. Använde fingrarna och Golden Ink för att lägga till lite extra guld glans!

IMG_4880

 

IMG_4891

Det andra kortet blev väldigt ”Clean and Simple”! Här har jag använt det tjockt Chipboard papper för att stansa ut Spellbinder hjärtan som jag färgade in med Inka Gold! Bakgrunden är skapad med denna stencil ”Mini Spats”, och Inka Gold. Naturligtvis har jag använt min nya favorit cardstock Bazzill Straw till båda korten!!

IMG_4877

Tack!/Birgit/Biggan

