jump to navigation

Jag -en astronaut? 4 mars, 2013

Posted by karinsg in Designteam, Layout, Scrapbooking.
Tags: , ,
trackback

Här har jag provat distress paint för första gången. Himlarns roligt!

DSC_7103

DSC_7107

DSC_7110

Jag har använt papper och dekorationer från Bo Bunnys serie Powder Mountain och Echo Parks stickersark från Winter Wishes. Tyvärr verkar de vara slut men nåt papper kan finnas kvar i reakategorin. Jag har använt stencilen Flurries (slut just nu) till distress paint weathered woods. Eftersom de inte blev så ”krispiga” som önskat så har jag ritat konturer med en vit posca penna genom stencilen när färgen torkat. Sen har jag härjat loss med stickers, en del direkt på andra har jag satt på kartong och klippt ut för att skapa lite olika djup i layouten.  Slutligen ruggade jag upp kanterna med en edge scraper och färgade in med samma distress paint som till snöstjärnorna. Det blev faktiskt riktigt häftigt för det blev som en skuggning runt hela kanten! Ser fram emot att leka mer med mina distress paints!

Tack för idag scrapvänner!

/Karin

