jump to navigation

Kort av Kraft 8 mars, 2013

Posted by babsan74 in Designteam, Kortmakeri.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Idag bjuder jag på två kort som jag har gjort på kraftfärgad cardstock, en av mina personliga favoriter men som jag tyvärr inte kommer mig för att nvända så ofta. Till dagens kort blev det två distressrutor🙂

kort68

Distressrutan är gjord med Distress stain ”Vintage photo” och sen mistad med en blandning av vatten, perfect pearl ”Bronze” och någon droppe distress re-inker ”Vintage photo”. Stämplarna är designade av Tim Holtz och kommer från ett kit som heter ”Warehouse district”. Just det kitet är slut, men ”Steampunk” innehåller ungefär samma stämplar. De är stämplade med distress ink ”Walnut stain” och ”Vintage photo” samt Staz-on ”Timber brown”. Som dekorationer har jag valt element av metall, ockå från Tim Holtz; ”Sprocket gears” och ”Game spinners”, bådadera slut f.n. Plastbokstäverna till namnet är privata (men kommer också från Tim Holtz) och bokstavsstickers hittar du här.

kort67

Till den här rutan har jag använt två distress stains ”Vintage photo” och ”Walnut stain”, därefter mistat med vanligt vatten. Jag använder nästan alltid lite vatten för att få en jämnare övergång mellan två stains, annars blir det lätt ganska skarpa kanter, inte alls som när man använder en ink blending tool och dynor. Ovanpå har jag maskat två stämplar; en privat och en från Kaiser som heter ”Retro”. Jag vill verkligen slå ett slag för Kaisers clearstamps: de är inte bara snygga, de är prisvärda och ger ett otroligt bra & detaljerat resultat redan från första användningen. Mina dekorationer är wood veneer-pilar från Studio Calico. Dessa trädekorationer säljer som smör så sök under ”Dekorationer/Övrigt” för att se vad som finns hemma. Och finns inte det du vill ha så kontakta Pyssloteket så kan Anna säkert lösa det. Pilarna är målade med Glimmer glam ”Espresso bean”.

Tack för titten! / Babsan

Kommentarer

1. agnelia - 8 mars, 2013

Supersnygga kort Babsan! Speciellt det första! Vilken härlig färgställning.


Sorry comments are closed for this entry

