jump to navigation

På väg till skärgårdsbröllop… 12 mars, 2013

Posted by zoegakatten in GästInspiratörer, Layout.
trackback

Min fina lillebror gifte sig på en ö i Stockholms skärgård i somras och det var en spännande utflykt på många sätt. Vi fick ju åka båt ut till ön, bara en sån sak!

När jag gjorde den här bakgrunden använde jag först gesso tillsammans med stencilen/schablonen från Prima (den jag använde var dock 12×12).

Jag tyckte att det vita blev för skarpt mot bakgrunden så när gesson var torr testade jag att spraya med en egenblandad mist av Distress Ink och vatten. Det gav lite färg, men gesson färgades bara väldigt svagt, så till sist blandade jag till lite akrylfärg i en svagt rosa nyans och la på stencilen en gång till och målade med pensel över gesson. Resultatet blev förstås inte perfekt, men jag blev till sist nöjd!

pysslo på väg2 600

Jag har sytt med symaskinen runt kanten på cardstocken, runt det mönstrade pappret, runt den rosa prickiga cardstocken och även runt fotot. Över fotot sydde jag också fast en bit vellum, ur vilken jag stansat ut ett hjärta. För att stansa använde jag en die från Spellbinders och min Cuttlebug. Den rosa biten och fotot är fästa med 3D-kuddar.

pysslo på väg detalj1 600

De små bokstavsstickerserna är verkligen yttepyttiga och hur söta som helst! Den skarpögde ser att jag glömde göra prickarna över ”ö” innan jag fotade…

pysslo på väg detalj3 600

Pärlflossen fäste jag med små, små kluttar av Scotch Quick Dry Adhesive och samma lim använde jag till blommorna och metalldelarna.

pysslo på väg detalj2 600

Ha en toppenbra dag!

/AnnaB

Material:

Papper: Bazzill – Classic – Kraft, Bazzill – Dotted Swiss – Sunset Rose, KaiserCraft- Timeless – Floral (baksidan), vellum

Stencil: Random dots (jag använde dock 12×12)

Färg och kladd: Gesso, Akrylfärg, Distress Ink refill Tattered Rose

Bokstäver: KaiserCraft Tiny Alpha Stickers Cream + privata

Dekorationer: små rosor, pärlfloss, spets, metalldekorationer

Övrigt: Scotch lim, 3D-kuddar, Spellbinder Die Nestabilities Classic Heart

