jump to navigation

Gamla favoriter 16 mars, 2013

Posted by babsan74 in Kortmakeri.
Tags: , , ,
trackback

När jag städade bland alla mina papper hittade jag lite spillbitar från en av mina favorittillverkare, Authentique. Den här kollektionen heter ”Fresh” och är tyvärr alldeles slut i webshoppen ;-( men det finns andra fina papper från samma tillverkare i lager.

Kortet är gjort efter en skiss som duktiga Ulrika gjorde till en scrapträff som jag deltog i för en tid sen. Jag personligen älskar skisser! Även om det sällan blir så likt ursprunget så får det igång mig, att ha den där grundtanken på papper framför mig. (Jag ritar alltid av skisser jag hittar på nätet i en bok som jag altrat för syftet.) Just skisser är min största inspirationskälla. Vad är din?

kort87-1

Material:

Authentique – ”Fresh” (”Free”, ”Pure”, ”Clear” & ”Light”)

Bazzill cardstock – ”Straw

Spellbinders die Nestabilities ”Classic circles large”

Halvpärlor

Plastberlocker

Tack för titten! / Babsan

