jump to navigation

Min Linus… 26 mars, 2013

Posted by zoegakatten in Designteam, Layout, Scrapbooking.
trackback

Jag har gjort en layout där jag började med att använda en stencil från Crafter’s Workshop tillsammans med en svart penna. Jag ritade ett gäng hexagoner på min bakgrund med hjälp av stencilen, med dubbla, svarta och lite ”slarviga” streck. Sen målade jag i hexagonerna med Glimmer Glam Chandelier. Den är transparent, men ger ett fantastiskt skimmer och glitter. Sen sydde jag lite med svart tråd i symaskinen mellan hexagonerna.

pysslo Linusv 600

Jag limmade fast lite snirkligt snöre på layouten, som en ram runt mitt foto, och stansade små stjärnor ur vellum med hjälp av min Cuttlebug och en die från Spellbinder’s. Stjärnorna sydde jag fast och snöret limmade jag med lim från Scotch.

pysslo Linus detalj1 600

När var klar tyckte jag att något saknades, så jag täckte över mitt foto med en bit skyddande papper och skvätte Glimmer Glaze över layouten. Jag har också målat metallhjärtat med samma Glaze.

pysslo Linus detalj2 600

Ha en bra dag!

AnnaB

Material:

Mönstrat papper: My Mind’s Eye – On the brigth side/Two – Branches

Dekorationer: twillband, tårtpapper, snöre, pyttesmå alfabetsstickers

Övrigt: stencil – hexagoner, Tattered Angels Glimmer Glam Chandelier, Tattered Angels Glimmer Glaze Emerald Cove, vellum, spellbinder’s die, Scotch Quick Dry Adhesive

