jump to navigation

Ett äggstra inlägg från mig! 27 mars, 2013

Posted by pysselmalin in GästInspiratörer.
trackback

Nu är påsken snart här! I fredags när jag var hos Anna och hälsade på så kom det in en kund som frågade efter äggfärg… då slog det mig att jag måste prova att måla ägg med Inka-Gold! Idag visar jag er resultatet!

Jag ber redan på förhand om ursäkt för de dåliga bilderna, det är hopplöst att fotografera saker som snurrar undan hela tiden…

bild 3_iphone

Jag gjorde hål i toppen och botten och blåste ut innehållet. Limmade en fjäder på sidan och satte minialfas med texten glad påsk!

bild 1_iphone

 

bild 2_iphone

 

Riktigt coola blev dem! Väldigt metalliska! Jag gned in med tummen utan att blanda med något vatten alls. Tyckte inte att det fäste så bra med vatten inblandat!

I hålet på toppen valde jag att spruta in lite lim och sedan peta in ett snöre, sitter som berget när det väl torkat!

 

Ha nu en fantastisk påsk, hoppas ni har några dagar ledigt!

 

Material:

Ägg

Inka Gold ( Grün-gelb, Alt Gold och Violet)

Fjädrar

Lim

Mini-alfas

Kommentarer

1. agnelia - 29 mars, 2013

Läckra ägg!🙂


Sorry comments are closed for this entry

