jump to navigation

Minnen från sommaren.. 28 mars, 2013

Posted by pysselmalin in Altrat, Designteam, Paket.
trackback

Såhär i mars är det både längesen det var sommar och långt kvar innan det är sommar igen. Ingen upplyftande tid om ni frågar mig! Även om våren ibland har börjat göra sitt intåg.
Idag bjuder jag på en ask i härliga papper från Kaisercraft nämligen serien Seaside. De bara skriker sommar och strand, strandhyddor och parasoll!

I asken tänker jag att man kan samla saker som man hittar under sommaren, stenar, biljetter, placeringskort, foton, lite sand  eller vad man nu hittat på under sommaren. Plocka fram den när allt känns kallt och mörkt och minns tillbaka en stund!🙂

_DSC8494_D700

Framsidan har en lite hållare för lapp med text. Skar ut den i cardstock och embossade med distress embossingpulver och strödde även lite kopparfärgat embossingpulver över för att få en metallisk look. Fäste med lim och skruvbrads.

_DSC8495_D700

Enkla dekorationer ovanpå locket, blommor, spets och ett papper som jag rev i kanterna och färgade in med vintage photo.

_DSC8498_D700

Sidan av asken, klippte ut hus ur ett pappersark som jag sedan limmade fast med distanskuddar. Doodlat alla små detaljer… ser lite mer genomarbetat ut..

Materiallista:

cardstock

Kaisercraft – Seaside

poscapenna

spets

blommor

brads

minialfa

embossingpulver

Ha det gott!

/malin

Kommentarer

1. sofiahsblogg - 28 mars, 2013

Fiiin!! Och väldigt smart ide! Det är ju nu man ska göra sånt inte i augusti som det gärna kan bli🙂 Tack för inspiration!!


Sorry comments are closed for this entry

