jump to navigation

Styvmorsvioler 31 mars, 2013

Posted by birgited in GästInspiratörer, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Hej! Förra helgen hade vi i HighCoastScrap stor pysselträff , det var så trevligt och inspirerande! Jag pysslade bland annat med att försöka skapa styvmorsvioler, en blomma som jag förknippar med ett vackert minne från min barndom och den är ju också Ångermanlands landskapsblomma!

Jag använde denna Sizzix die ”Mini Tattered Florals Set” , blommorna finns i två storlekar! Klippte isär kronbladen och chalkade/färgade dessa Colorbox stämpeldynor, två lila nyanser och gult! Limmade dessa på en liten cirkel av papper och ”duttade” lite Paper Pen-Gold i mitten! Bladen är stämplade med rosstämpeln från detta set Viva- Flowers & Butterflies!

IMG_5377-001

IMG_5378

 

Visar även ett kort med den mindre blomman som jag gjorde till en utmaning på pysselträffen!

IMG_5326

 

Hoppas alla har härlig och skön Påsk!!  /Birgit/Biggan

