jump to navigation

Det här är inget aprilskämt… 1 april, 2013

Posted by karinsg in Designteam.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

Här kommer en steg-för-steg bildserie på en canvas jag gjort i mixed-media teknik. För mej betyder mixed-media att man använder olika slags material i sitt skapande. Här har jag använt silkespapper som underlag men man kan lika gärna limma på notblad eller sidor ur gamla böcker från loppis. För att skapa liv och struktur har jag använt modeling paste med olika stenciler. Sen har jag använt både mister och akrylfärg, distesspaint och stämplat både med  de sistnämnda och archival ink.

20130312_091257

20130313_132625

20130313_152938

20130316_120105

Materiallista:

Klet och kladd: Mod podge, modeling paste

Färger: Distresspaints, akrylfärger, mister, paper pen

Stenciler; fleurs de lis, grandmas doily och corn flower alla i 6X6.

Texturestamps från Kaisercraft, textstämplarna är privata

Arcival ink jet black

Jag vet att Anna är på gång att ta hem canvasdukar i större format än de hon har nu i 20×20!

Hoppas jag kunnat inspirera er till att kladda lite det är fantastiskt befriande för knopp och själ!

/Karin

