jump to navigation

Tävling april månad 1 april, 2013

Posted by babsan74 in GästInspiratörer.
Tags: ,
trackback

Tävlingen för april månad är en bingobricka!  För dig som inte spelat scrapbingo förut så kan man spela på lite olika sätt men jag har valt den hårda varianten: Man väljer en rad, vågrätt, lodrätt eller diagonalt, och sen håller man sig till den när man gör sitt kort eller sin layout. Man använder alltså bara det som finns på raden och inget annat.

Men ingen regel utan undantag och undantagen är följande:

Cardstock, färg/pennor/medium (som t ex gesso), stansar/dies, foton och verktyg (som distressing tool, edge scraper osv) får användas fritt under förutsättning att det inte finns en ruta i den valda raden som säger annat.

bingo

I den här brickan finns även en stjärnruta i mitten; väljer man en rad där den ingår så får man välja en valfri ingrediens MEN det du väljer får inte förekomma på brickan i övrigt.

Det är helt okej att kombinera två rutor inom samma rad. T ex i raden längst till höger vågrätt, där skulle man kunna stansa ut vimplar och då ha täckt både stansat & vimplar på en gång. Men man måste naturligtvis inte göra så, man kan använda dem en och en också.

Den här typen av utmaningar brukar generera frågor. Ställ dem i kommentarsfältet så försöker jag svara så snabbt jag kan (men jag har jobb och familj så det kanske inte blir på stört🙂 )

Deadline är midnatt den 30/4. Ditt bidrag mailar du till tavlingpyssloteket[at]gmail[punkt]com. Förminska bilden till ca 600 px och döp filen till ditt namn/nick. Jag vill också att du i mailet anger vilken rad du har valt.  Tävlingen är öppen för kort, layouter och alter. Inga digitala alster, tack. Vinnaren får, förutom äran, ett litet pris med posten.

Ett inspirationsalster ska ni givetvis också få. Jag har valt fjärde raden lodrätt; en mask, en tag, band, och blommor. Som ”något rött” var jag ju redan ”safe” eftersom tagen hade rött tryck men jag valde att lägga till röd washitape.

LO5-1

LO5-2

(Tagen satt på en pyjamas som jag köpte på KappAhl i julas och jag visste precis vilket foto jag ville använda den till)

Lycka till!

/Babsan

Kommentarer

1. Lite inspiration till vår apriltävling! | Pysslotekets Inspirationsblogg - 10 april, 2013

[…] En bingobricka, en av mina favoriter även om Gunilla är steeeeeeeeenhård med reglerna! HÄR kan du läsa om reglerna och se bingobrickan! Jag tänkte inspirera er lite med en LO!  Jag tror […]

2. Påskägg à la 2013 | helenasroom - 21 april, 2013

[…] Pyssloteket har en mycket utmanande bingobricka som månadens tävling i april, som jag naturligtvis var tvungen att testa… Jag har använt mig sv den nedersta raden, som skulle innehålla spets, monokromatiskt, stämplar, blommor doily/tårtpapper. Inget annat (förutom cardstock, färg, foton, verktyg). Trodde det skulle bli en sida bestående av en orgie i spets och blommor, men istället så blev det mest färgkladd för att få till färgerna och förmedla känslan från fr spräckliga, gigantiska påskäggen. […]

3. Marina Kjellberg - 30 april, 2013

Jag är rätt ny på det här och en bingobricka har jag aldrig följt, så det har varit jättekul! Bra med tydliga regler också🙂


Sorry comments are closed for this entry

