jump to navigation

Art journal-sida 5 april, 2013

Posted by Elin in Övrigt.
trackback

I höstas visade jag min art journal i ett inlägg, du kan se det här. Nu kändes det som att det är hög tid att visa något jag gjort i boken också, inte bara framsidan.

Det här är den allra första sidan jag gjorde, ett trevande försök att släppa loss lite och tillåta mig att leka lite friare än jag brukar. Sidan är grundad med vit gesso och sedan har jag använd stencilen Sunburst för att göra strålarna, rivna bitar av boksidor som någon slags mark samt stencilen Poppies till text och blommor. Sedan ett par stämplar, lite mer gesso för att tona ner det hela en aning och slutligen markerade jag en del ställen lite extra med svart penna. Inget mästerverk men ett första steg mot mer kravlöst skapande och, viktigast av allt, jag hade roligt.

/Elin

aj01

aj02

Material:
Gesso
Stenciler från Crafters Workshop, Poppies och Sunburst
Gamla boksidor
Stämpel från Kaiser Craft Grid
Textstämpel från arket Papillon
Akrylfärger
Svart penna
Fjärilstämpeln är privat

