jump to navigation

Dylusion möter Echo Park 8 april, 2013

Posted by karinsg in Designteam.
Tags: ,
trackback

Jag har inte riktigt kommit på hur jag ska göra för att det ska bli lika snyggt som när Dyan Revealy sprayar med sina Dylusions Ink Sprays. Den här gjorde jag för ett tag sen med en stencil från Prima. Det blev inte som jag tänkt mej färgmässigt så den blev liggande tills jag kom på att jag kunde skära ner den och sätta den på ett vitt cardstock.

DSC_7128

DSC_7129

Eftersom jag precis hade köpt stickersark från Echo Parks serie All about a boy så var jag sugen att använda dom här.

DSC_7132

DSC_7134

Jag komponerade ihop elementstickers tills jag kände mej nöjd, ritade runt dem alla med en vit poscapenna. Till titeln använde jag bokstavsstickers från samma serie som jag sedan gjorde tydligare genom att rita prickar på bokstäverna med den vita porscapennan. Ramarna runt sydde jag på min symaskin. Sen trodde jag att LO:n var klar tills jag kom på att jag skulle stämpla ovanför fotot. Då kände jag mej helt nöjd och så här blev slutresultatet!

DSC_7140

Just den här stämpeln kommer från mitt eget förråd men det finns massor med stämplar hos Anna som passar lika bra använda som pricken över i:et på en LO. Vad sägs om den här alldeles sprillans nya från Tim Holtz eller den här från Inkido.

Jag kommer fortsätta experimentera med Dylusions! Kanske ska man ha större tålamod än jag har och låta färgen torka innan man fortsätter spraya… Kanske kommer jag ha tålamod till det nästa gång vi får se…😉

Ses om en liten vecka!

/Karin

Kommentarer

1. zoegakatten - 9 april, 2013

Vilken bra idé att bara använda en bit av det mistade arket! Snyggt!


Sorry comments are closed for this entry

