jump to navigation

Lite inspiration till vår apriltävling! 10 april, 2013

Posted by pysselmalin in Övrigt, Designteam.
trackback

Du har väl sett apriltävlingen som pågår här hos Pyssloteket? En bingobricka, en av mina favoriter även om Gunilla är steeeeeeeeenhård med reglerna! HÄR kan du läsa om reglerna och se bingobrickan!
Jag tänkte inspirera er lite med en LO!  Jag tror dock att jag har misslyckats med att följa reglerna…vi får väl se om Gunilla säger något.. 😉

Jag valde att följa den översta vågräta raden. Valfritt antal stämplar, mycket text, max 1 cardstock och 1 mönsterpapper, minst 1 mask eller schablon och något utstansat som inte är text. Svårt, men superroligt!

bild 2 (2)_ipad

Här ser ni det utstansade, kugghjul och hjärtan.  Kugghjulen har jag embossat med distress emobossingpulver och hjärtat har först fått ett lager inka-gold. Sedan ett tjockt lager crackle-paint. När den har torkat så kommer det vara mycket stora sprickor och flagor som garanterat kommer lossna om man inte hjälper dem lite. Så jag har lagt ett lager glossy accents ovanpå. Effekten är mycket läcker!

bild 1 (2)_ipad

Mycket text var det…. Mönsterpappret är den lilla pilen i höger nederkant. Bakgrunden har jag byggt upp med stämplar och genom att spraya genom mask. Jag är faktiskt nöjd.. måste jobba såhär lite oftare!

Hoppas jag har inspirerat till att delta i apriltävlingen!

Ha det gott!

/Malin

Kommentarer

1. Zarah - 10 april, 2013

Grymt häftig LO!


Sorry comments are closed for this entry

