jump to navigation

To the Moon! 10 april, 2013

Posted by aleksandragadji in GästInspiratörer, Layout.
trackback

Hej Pysslotekets alla vänner! Alex här.

Jag har fått äran att gästa Pyssloteket i några månader och jag ser verkligen fram emot att dela mina alster här med er. Men jag kanske borde börja med att presentera mig lite grann. Jag heter Aleksandra Gadji, men både privat och i scrapvärlden kallas jag för Alex. Jag är mamma till två små underbara gostroll och fru till (om ni frågar mig) världens bästa man. Vi bor i ett gult litet hus utanför Stockholm, med inga blommor men en hel del goda bär i trädgården🙂 Jag har scrappat i 4.5 år och det blir bara roligare och roligare med tiden. Jag älskar mönstrade papper i glada, klara färger och – hör och häpna – jag använder nästan aldrig blommor och bling. Jag hoppas att jag ska lyckas inspirera en och annan av er!

Jag fick mitt paket från Anna igår, och direkt satte jag igång med en layout. Mitt paket innehöll bl.a. den lekfulla, glada kollektionen ”To the Moon” från Fancy Pants. När jag såg den visste jag exakt vad jag skulle göra;  nämligen det här:

It's a boy

För att våga scrappa UL-bilderna, har jag först scannat dem och sen printat dem som vilka andra bilder som helst. Jag har använt papprena Moon Rays och en del av Axis som min bakgrund. Från nedre delen av Axis klippte jag ut en massa kugghjul som jag sedan använde som dekoration. De satte jag dit med 3d-kuddar. Vad vore livet utan 3d-kuddar?🙂

It's a boy closeup1

Det färgglada stjärnfallet och små röda stjärnor klippte jag ut från pappret Shooting Star. Är du som jag och gillar att klippa ut motiv från dina papper, så kommer du att ha jättekul med den här kollektionen. Den är som gjord att klippa i!🙂 Den fina washitapen heter Bubbles Summer och passar perfekt till dessa papper.

It's a boy closeup2

Jag skar min titel från pappret Asteroid och från en grön cardstock. För det använde jag min Cameo. De gröna mini alphas kommer från My Little Shoebox och du hittar dem här.

Jag älskar att skvätta mist på mina layouter. Här har jag använt olika färger från min egna gömma, men du hittar hur många som helst i webshoppen. Där finns det spray från både Dylusions och Tattered Angels.

Hoppas att ni gillar den här lilla färgklicken🙂

Ha det fint!

//Alex

Kommentarer

1. Jeanette - Tettiz - 10 april, 2013

Läckert, Alex! Snygg Pyssloteket-premiär!!😀

2. Gör rolig titel med Cameo | Pysslotekets Nyhetsblogg - 30 april, 2013

[…] Hej allihopa! Alex här. Jag älskar att göra titlar till mina layouter med min Cameo. Möjligheterna känns oändliga! Idag tänkte jag visa er hur jag gick till väga när jag gjorde titeln till layouten It’s a Boy. […]

3. Gör rolig titel med Cameo | Pysslotekets Nyhetsblogg - 30 juli, 2013

[…] Hej allihopa! Alex här. Jag älskar att göra titlar till mina layouter med min Cameo. Möjligheterna känns oändliga! Idag tänkte jag visa er hur jag gick till väga när jag gjorde titeln till layouten It’s a Boy. […]


Sorry comments are closed for this entry

