jump to navigation

Art journaling med Dylusions… 23 april, 2013

Posted by zoegakatten in Övrigt, Designteam.
Tags: , , , , ,
trackback

Jag har äntligen testat de färgglada sprayfärgerna Dylusions för första gången och jag har en känsla av att mina fyra första flaskor väldigt snart kommer att få ytterligare några kompisar…! De starka, klara färgerna var toppenkul att jobba med och det första jag har pysslat ihop är en sida i min art journal.

Jag började med att spraya med Calypso Teal och Fresh Lime och delvis använde jag mig av stencilen Mini Kaleidoscope från Crafter’s Workshop. Jag använde också sprayfärgen som fastnade på stencilen, genom att vända på den och trycka stencilen mot sidan. Sen sprayade jag lite extra mycket färg mitt på sidan, sprayade på lite vatten och lutade boken så att färgen rann nedför sidan.

pysslo ok vers3

När sprayfärgen var torr stämplade jag ett antal gånger med en stämpel från Kaisercraft. Jag färgade inte in stämpeln på nytt mellan varje gång jag stämplade, utan jag ville ha några avtryck starkare och några svagare.

Jag lade sedan på lite distress paint, delvis genom stencilen och mitt på sidan använde jag gesso tillsammans med stencilen. Sprayfärgen reagerade när jag lade på gesson, så färgen ”vaknade till liv” och trängde upp i gesson och färgade den. Det blåa mönstret under ordet ”OK” är gjort med hjälp av gesso (som alltså var vit egentligen) och det blåa högre upp och längre ned på sidan är Distress paint.

pysslo ok detalj2 600

Jag stämplade samma motiv på en boksida och klippte ut tre fjärilar. Jag klippte också ut mina bokstäver ur en boksida. Bokstäverna är täckta med den genomskinliga Distress Stickles Clear Rock Candy. Jag limmade också fast lite trådtrassel och gjorde små duttar med Stickles i färgen Platinum.

pysslo ok detalj1

Det här var så himla kul! Jag ser fram emot att utforska mina fina Distress Paint vidare och jag är helt säker på att ni kommer att få se mycket mer av Dylusions på mina skapelser framöver.

Ha en toppenbra tisdag!

AnnaB

Material:

Art journal – Dylusions

Dylusions Ink Spray (Calypso Teal, Fresh Lime, White Linen), Distress Paint (Broken China), Gesso,

Stickles (Platinum), Distress Stickles (Clear Rock Candy)

Stencil – Crafters Workshop – Mini Kaleidoscope 6×6

Stämpeldyna – Archival Ink (Jet Black)

Stämpel – Kaisercraft

Kommentarer

1. Anette - 23 april, 2013

Så supersnyggt!


Sorry comments are closed for this entry

