jump to navigation

Ett blommigt tack 26 april, 2013

Posted by Elin in Kortmakeri.
trackback

Jag bara älskar Idie Chic-papprena från MME! Jag har använt dem på både kort och layouter och här kommer ännu ett kort. På det här kortet har jag det storblommiga Measure Peony i botten, en remsa av Relax Bejewel ovanpå det och överst en remsa av Measure Peonys andra sida. Alla kanter är rivna eller uppruggade och har fått lite brun färg av distress ink pads.

På den storblommiga sidan av Measure Peony har jag stämplat runt kanterna med en textstämpel och på två ställen med en fjärilstämpel. Fjärilstämpeln färgade jag in och stämplade en gång på ett skräppapper innan jag stämplade på det mönstrade pappret för jag ville inte att trycket skulle bli så skarpt.

Dekorerat har jag gjort med organzaband, halvpärlor, en berlock, en utstansad ram och lite olika blommor. Slutligen limmade jag fast ett tack av glittriga bokstäver.

115

116

/Elin

Material:
Båda sidorna av Measure Peony från MME
Relax Bejewel från MME
Ram stansad med dien Tag and Bookplates
Vitt organzaband
Charm/berlock i form av en trollslända
Blå brads
Stämplar från arket Papillon
Bruna halvpärlor
Blandade blommor
Bruna distress ink-dynor

