jump to navigation

In full colour – art journaling 5 maj, 2013

Posted by Tettiz in Designteam.
Tags: , , , , ,
trackback

Art journaling –  ett underbart sätt att föra en lite mer ”färgglad” dagbok. Jag tänkte skriva kreativ, men man kan faktiskt vara väldigt kreativ med ord också! Med art journaling har man en chans att kombinera de två så mycket man bara vill – färg, ord, bilder i en enda salig blandning – allt efter smak och tycke. Det finns inga rätt och fel och det ska vara KUL, det ska vara en LEK – även om det ibland kan ligga allvar bakom sidorna i boken.

En av sidorna jag ska visa idag är en färgglad skapelse – en sida jag gjorde tillsammans med en god vän då vi körde efter samma tema – regnbågens alla färger:

LiveYourLife_AJ01

LiveYourLife_AJ02

Efter att ha grundat med vanlig vit gesso så har jag låtit sidan bli en galen mix av färger, stenciler och stämplar med bokstäver och motiv – jag ÄLSKAR att blanda hejvilt! Det blir i princip aldrig som jag har tänkt från början – ELLER så kör jag bara på, utan en grundtanke, och låter sidan växa fram av sig själv.

Material:

Dessutom har jag använt sånt ”nät” på rulle som man använder när man tapetserar/spacklar (?) för att skapa lite mer struktur på delar av sidan.

Den andra sidan jag ska visa är även den en färgsprakande sida, gjord med Distress paints även den:

AColourfulYear_AJ01

AColourfulYear_AJ02

Bakgrunden är alltså uppbyggd med Distress paints och i övrigt har jag använt ungefär samma material som i listan ovan; mist, masker, stämplar osv. Man hittar ganska snabbt sina favoriter, tror jag, som man gärna återkommer till. Jag tror att man ser ganska tydligt vilka mina favoriter är.

I ♥ Distress Paints🙂

Jag hoppas att jag kunnat bidra med lite färg och glädje idag!

Ha det gott och pyssla lugnt!
/ Jeanette – Tettiz

