jump to navigation

Sova… 7 maj, 2013

Posted by zoegakatten in Designteam, Layout, Scrapbooking.
Tags: , ,
trackback

Jag har använt ett av de mönstrade papprena från den fantastiska kollektionen Sunrise Sunset, designad av Anna Dabrowska (Finnabair).

Papprena är otroligt rika i färg och mönster och jag bestämde mig för att göra en riktigt enkel layout. Det papper jag använde går från mörkare orangerosa i ena kanten till ljust gult i andra kanten, så genom att stansa ut cirklar och stjärnor från olika delar av pappret fick jag dem i helt olika färger som förstås ändå matchar perfekt.

delsol

Jag stansade ut gula cirklar med hjälp av en die från Spellbinders och min Cuttlebug, sydde fast dem på mitt cardstockark och limmade fast stjärnorna (som även de är gjorda med hjälp av en die från Spellbiners) efter att ha färgat kanterna svarta. Jag använde också en av ”spillbitarna” som blev över efter att jag stansat ut stjärnorna och placerade min titel på den.
pysslo sova 600

Jag sydde fast cirklarna och limmade fast stjärnorna ovanpå. Den delen av den vänstra stjärnan som stack utanför mitt cardstockark skar jag bort.

pysslo sova detalj2 600

pysslo sova detalj1 600

Material:

Cardstock: Bazzill Dotted Swiss – Pepper

Mönstrat papper: Prima Marketing – Sunset Sunrise – Del Sol

Dekorationer: spets, tårtpapper

Övrigt: Colorbox Fluid Chalk, Spellbinders Stjärndie, Spellbinders cirkeldie

Jag hoppas att ni alla har en underbar tisdag!

/AnnaB

