jump to navigation

Spread your wings 10 maj, 2013

Posted by Elin in Kortmakeri.
trackback

I ett paket med material jag fick av Anna låg ett vackert papper från Prima Marketing som jag inte visste vad jag skulle hitta på med. Det var fint men gav mig inga idéer. Till slut tvingade jag mig att titta ut någon detalj i mönstret jag ville använda och sedan skära. Jag valde klockan och skar till pappret i en kvadrat för att göra ett kort.

Den tillskurna pappersbiten täckte jag med ett tunt lager gesso. När det torkat stämplade jag runt kanterna med en ”smuts”-stämpel och sedan lite slumpmässigt över pappret med en bakgrundsstämpel med text. Klockan fick ett lager Diamond Glaze. Efter att ha ruggat upp kanterna på det mönstrade pappret och ett brunt papper samt färgat in dem med bruna Distress Stains fäste jag dem på en kortbas. Sedan penslade jag ofärgad Crackle Paint över hela det mönstrade pappret. När det torkat limmade jag dit utstansade snurklor och fäste två utstansade fjärilar med svarta brads. Fjärilarna hade jag stämplat på med samma textstämpel som jag använde tidigare för att ge dem lite mönster. Bradsen fick lite svart glitterlim på sig. Slutligen stämplade jag en text på ett spillpapper, klippte ut raderna och limmade fast dem.

090

092

093

Här är en bild på vad jag använde till kortet, förutom det mönstrade pappret. Lista på allt finns nedan.
/Elin

Material:
Negative från Prima Marketing
Gesso
Crackle Paint – Clear Rock Candy
Distress Stains i färgerna Vintage Photo och Walnut Stain
Diamond Glaze
Stickles – Black Diamond
Non-Stick Scissors
Svarta brads
Archival Ink – Jet Black
Dylusions – Quintessential Quotes
Tim Holtz – Papillon
”Smuts”-stämpel från Inkido
Sizzix – Mini Butterflies Set
Sizzix – Elegant Flourishes

