jump to navigation

Never look back… 14 maj, 2013

Posted by karinsg in Designteam.
Tags: , , ,
trackback

Här kommer ett lite wild and crazy uppslag från en av mina AJs (art journal) Kanske inte det vackraste jag gjort men uj vad kul jag hade! Många lager är det, silkepapper i botten, black lava medium i wood grain stencil och sen lekt massor med Distress Paints

DSC_7315Stadssiluetten har jag gjort med black lava medium, vit distress paint och stencilen urban landscape. Dekorationerna kommer från mina egna gömmor förutom fågeln. Fjärilsstämplar finns det flera olika i webshoppen. Titeln har jag skrivit ut på kopieringspapper och limmat dit med mod podge. Trädet är sprayat med stenfärgen från CO som Biggan visade hur hon använt för ett tag sedan. Kan locka er med att den rejält prissänkt…. Sen har jag använt ett trick som Donna D lärt mej! För att inte sidorna ska klibba ihop (i det här fallet var det stenfärgen) så har jag pudrat vanligt babytalk över och sedan blåst bort överflödet.

Ibland är inte målet allt, resan kan vara mödan värd!

/Karin

