jump to navigation

Pimpad vinpåse 20 maj, 2013

Posted by karinsg in Altrat, Designteam.
Tags: , , ,
trackback

Den som spar hon har🙂 Jag gillar ju som ni redan vet återbruk och hamstrar användbara påsar och förpackningar!. Här har jag pimpat en vinpåse som var i silver från början. Jag började med att slipa ner det silvriga med ett fint sandpapper för att få gesson att fästa  bättre på den glatta ytan. Gnuggade lite för att få det att se lite distressat,slitet ut utan att det silvriga blanka kom fram igen. När det hade torkat så tog jag min stencil Bricks 6×6 och en ink blending tool och applicerade Distress Paint Antique Linen på topp, botten och längs sidorna där jag sedan skulle sätta fast mönsterpapper.

Jag skar till mönsterpapper från Authentique (slut i shoppen) en remsa som bas och en som dekor. Stämplade lövet (privat) med  Distress Paint Walnut Stain och texten (privat) med Archival Ink coffee, ruggade upp kanterna med en edgescraper och färgade in med Distress Ink Frayed Burlap. Snöret knöt jag loss och färgade in med Distress Paint Weathered wood som jag lät torka ordentligt innan jag knöt tillbaka det. Tagen stansade jag ut med Tiny tags and tabs och stämplade med en stämpel från mina gömmor den också!

DSC_7302

DSC_7306

Nästa gång ska jag skära till mönsterpappret så det kommer ovanför påsvikningen men annars känner jag mej nöjd! Hoppas jag inspirerat er till att spara och pimpa upp gamla förpackningar!

/Karin

