jump to navigation

Presenter! 21 maj, 2013

Posted by zoegakatten in Designteam, Layout.
Tags: , , , , ,
trackback

Vi har haft kalas här i helgen! Maj är en särskillt födelsedagsrik månad i vår familj och i fredags var det minsta syrran som fyllde 2 år. Vädret var underbart och vi satte oss på en filt ute i trädgården och öppnade paketen.

pysslo presenter vers2 650

Jag har använt ett mönstrat papper från Prima Marketing, Sunrise Sunset – White Hot. Pappret har ett distressat och slitet utseende och jag skrapade kanterna ytterligare med en sax och rev också loss små flikar. Bakom det mönstrade pappret satte jag ett cardstockark där jag hade mistat kanterna med grön och blå Dylusions mist. Jag använde symaskinen och sydde ihop de två papprena.

pysslo presenter detalj4 650

På det mönstrade pappret har jag sprayat med grön och blå Dylusions Spray Ink genom en stencil/schablon från Crafter’s Workshop. Jag flyttade runt stencilen några gånger och tryckte också själva stencilen mot det mönstrade pappret. När färgen var torr smetade jag ut gesso lite här och där.

pysslo presenter detalj1 650

De söta fåglarna målade jag först med gesso och sedan sprayade jag dem med Glimmer Mist. Tagen bakom fotot har jag bara målat med gesso.

pysslo presenter detalj2 650

Spetsen längst ned på tagen är färgad med samma Glimmer Mist (Sunflower) som fåglarna.

Jag hoppas att ni hade en härlig helg och att ni har en toppenbra tisdag!

/AnnaB

Material:

Cardstock: Bazzill

Mönstrat papper: Prima Marketing, Sunrise Sunset – White Hot

Färg: Dylusions Ink Spray – Calypso Teal och Fresh Lime, gesso, Glimmer Mist – Sunflower

Dekorationer: prickigt band, blomma, Studio Calico Wood Veneer – Birds, spets, manilla tag

Övrigt: Crafter’s Workshop stencil – Kaleidoscope

Kommentarer

1. Lisa - 21 maj, 2013

Anna, this is absolutely gorgeous! What a lovely day to celebrate turning two!


Sorry comments are closed for this entry

