jump to navigation

Sommartider hej hej… 23 maj, 2013

Posted by pysselmalin in Designteam, Kortmakeri.
trackback

När jag skriver det här inlägget är det 28 mars. Det är -8 grader ute och jag har precis vinkat av ett gäng påskkärringar.. Men nu idag… 23 maj är det väl sommar va? Eller iallafall på god väg hoppas jag!

Kortet jag visar idag är tillverkat i papper från kaisercraft och serien 75 cents. Jag hoppas de finns kvar i butiken!  Mycket fina!

CIMG0705_H15

Var rätt generös med dekorationerna, mycket blommor (är det sommar så är det!), en glödlampa som får symbolisera ljuset och så fjärilar såklart! Bannern är tattered banners från Timpan/Sizzix. De små runda metallringarna som sitter runt bandet är ”washers” från Tim Holtz.

CIMG0707_H15Närbild på dekorationerna…

CIMG0708_H15

Stämplen är från Kaisercraft. Har du inte provat deras snygga bakgrundsstämplar så gööööör det. Har aldrig provat clearstamps av så bra kvalitet! Perfekt stämpelavtryck varje gång! Jag har flera olika.

Här valde jag att embossa motivet med svart embossingpulver. Ville ha en något upphöjd effekt.

Materiallista:

cardstock

kaisercraft 75 cents

blommor

glödlampor (Tim Holtz light bulbs)

kaisercraft clearstamp

embossingpulver

metalldekos

Die, Tattered Banners.

