jump to navigation

Mini blueprint 4 25 maj, 2013

Posted by babsan74 in Designteam, Kortmakeri.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Jag har ju de stora ”Birthday blueprint”-stämplarna i min ägo men jag kunde bara inte låta bli arket ”Mini blueprints 4” heller, trots att jag då redan har fyra av stämplarna. Men de är ju i olika storlekar så det blir ju heeeeeeeelt andra användningsområden *harkel*.

kort131

På min kortbas har jag använt Crafter’s acrylic från Deco art i färgerna ”Grasshopper green” och ”Tropical blue” tillsammans med stencilen ”Tiny circles”, sen en liten dusch Dylusions, ”White linen”, för att dämpa färgerna.  Jag sparar plastlocken från creme fraiche-byttor och liknande och lägger upp min färg på, sen lägger jag på den med hjälp av en stöppeldyna. På så sätt är det mindre risk att det kryper under stencilen (bevisligen inte idiotsäkert…..).  Till motivets bakgrund så har jag lagt upp en klutt av varje färg och sen dragit mitt cardstock genom färgen ett par vändor. Även här spritzade jag med lite Dylusions efteråt. Motivet har jag stämplat med distress paint och sen ritade jag en vit ram med en täckande penna. Foambokstäverna är privata men du kan hitta liknande här eller varför inte stansa ut egna?

Tack för titten! / Babsan

Kommentarer

1. linaliten - 25 maj, 2013

Snyggt! Nu ser jag ju en till stencil jag bara måste ha, det begäret verkar aldrig stillas!😀

Gunilla Molin Fd Grahn - 25 maj, 2013

Ja, tiny circles är en favorit!

Pyssloteket - 30 maj, 2013

Den är ju supersnygg! Och användbar🙂

Pyssloteket - 30 maj, 2013

Så är det… Mycket vill ha mer🙂


Sorry comments are closed for this entry

