jump to navigation

Bröllopskort med matchande kuvert 26 maj, 2013

Posted by birgited in Designteam, Kortmakeri.
Tags: ,
trackback

Under sommaren gifter sig många och det är bra med några kort på lager! Tycker det är kul att göra matchande kuvert till och dessa stämplar ”Silhouette Brudpar” passade perfekt då det är två storlekar på stämpelarket! Stämpelarket innehåller också en vacker text!  Till båda korten har jag använt vit Bazzill Orange Peel som kortbas.

2013-05-22

På detta kort har jag använt bortklippte remsor från bakgrunden, målad med Distress Ink Pads, till kuvertet. Har även ”duttat” små pärlor med Gloss Gel-Opal.

IMG_5883

IMG_5908

På detta kort har jag använt Skog-Silouette som bakgrund och på kuvertet har jag maskat in plats för namn och adress i mitten.

IMG_5887

IMG_5888

Trevlig söndag!/Birgit

Kommentarer

1. Agneta Johansson - 26 maj, 2013

Så fint, kan nästan tänka mig att gifta om mig, om jag får ett sånt tjusigt kort….

Pyssloteket - 30 maj, 2013

Det är ju inget dåligt betyg! 😀


Sorry comments are closed for this entry

