jump to navigation

Kort i black lava 27 maj, 2013

Posted by karinsg in Designteam, Kortmakeri, Teknik.
Tags: , ,
trackback

Här kommer några kort där jag gjort bakgrunderna med en stencil och gelmediet Black Lava. I de första har jag blandat det med både svart akrylfärg och vit gesso så det blev mörkt grått. Stämplat har jag gjort med Distress Paint Picked Fence och stämplar från Simple Sayings.

DSC_7270

DSC_7272

Här har jag vänt på stencilen och gnuggat över den med en våtservett. Sen hade jag tänkt att lägga till rub-ons men se det gick åt pipsvängen… Note to self!!! Rub-ons fäster inte på en yta med matte medium… Ja ja gjorde det bästa möjliga av det á la Christie Tomlinson!

DSC_7295

Här kommer ytterligare kortalster då jag lekt fram bakgrunder med black lava och svart akrylfärg och vänt stenciler fram och tillbaka och gnuggat med en våtservett.

DSC_7291

DSC_7293

Stämpeln på det översta kortet är från mina egna gömmor. Stämpeln under är Vildas  men har inte hunnit in i webshoppen när jag skriver det här inlägget. Bokstavstickers från Kaisercraft.

Hoppas jag inspirerat dej till att experimentera med black lava!

