jump to navigation

Färgutmana dig själv 29 maj, 2013

Posted by Tettiz in Designteam, Layout, Scrapbooking.
Tags: , , ,
trackback

Färger är skoj och jag har såklart mina favoritfärger, precis som alla andra, och jag älskar att scrappa med just de färgerna. Det är lätt att scrappa med sina favoriter, men skulle jag BARA göra det skulle jag nog ganska snart tröttna och tycka att jag gör samma-samma hela tiden. Därför tycker jag att det är superkul att utmana mig själv genom att använda färgkombinationer som i vanliga fall inte skulle vara mina förstahandsval.

Jag gillar gult, vitt, brunt, turkost – men har ni t.ex. tänkt på hur snyggt turkost och rött är tillsammans? Eller grönt och lila? Har man scrappat/pysslat länge så har man nog redan lärt sig mycket om färglära eller vilka färger som passar ihop eller vilka färger man INTE gillar ihop – men det finns många roliga sidor att hitta inspiration på om man fastnar.

En sida jag har hittat (och varmt kan rekommendera) är Design Seeds där du kan hitta oändligt många olika färgpaletter att inspireras av och skapa efter.

Idag tänkte jag visa en sån färgpalett och också vad jag har skapat efter den – jag hoppas att ni kanske inspireras av paletten jag valt, eller kanske att ni hittar egna favoriter:

EasterSprung_1

Design Seeds ®

Jag har gjort två alster efter den här färgpaletten – en LO och en Art Journaling-sida:

Moppekatt_LO_Pysslo

Where_AJ_Pysslo

Material:

Se så – iväg och kolla efter egna favoriter bland alla färgpaletter och skapa!🙂

// Jeanette – Tettiz

