jump to navigation

Gorjuss i massor! 2 juni, 2013

Posted by Tettiz in Designteam, Kortmakeri.
Tags: , , , ,
trackback

Idag bjuder jag på inte mindre än TRE kort med en och samma Gorjuss-stämpel! Korten har lite olika färger och dekorationer, men jag kunde inte låta bli blommorna på något av dem…😉 Det går bara inte. Jag älskar att ösa på med blommor, och det är svårt att förmå sig själv att kliva ur de djupa hjulspåren som man omedvetet gjort åt sig själv. Har du samma problem? Fastnar du och gör samma-samma hela tiden, eller försöker du testa nytt?

Här kommer min lilla trio med kort:

GorjussGrattis_Pysslo

ThanksaMillion_Pysslo

TackGorjuss_KORT_Pysslo

Material:

Jag gillar att sitta och måla ett antal stämpelmotiv åt gången – när jag ändå har flytet inne, så att säga. Sen har jag ett antal färdiga motiv som jag kan använda när jag sitter och har flyt i kortmakeriet. Det är inte dumt alls och jag gillar att göra så. En del vill säkert måla vart eftersom för att kunna bestämma färg så att det matchar det mönstrade papprena, och så kan jag också göra ibland – om det är något särskilt jag ska göra.

Juni är här nu och jag hoppas att vi har en varm och skön sommar att se fram emot – för mig som jobbar inom skolvärlden så kommer skolavslutning och student inom en nära framtid. Det är underbart att få dela de dagarna med eleverna – varje år – för det är en så härlig stämning då och den smittar av sig!🙂

Ha det gott och pyssla lugnt!
// Jeanette – Tettiz

Kommentarer

1. Karin Sandström Gördén - 2 juni, 2013

du är ju bara bäst på det här med blommor! Hur jag än försöker så får jag inte till det lika snyggt som du! Själv kämpar jag på med att inte ALLTID färga in hela sidan i mina AJs det är väldigt svårt att lämna lite whitespace🙂

jalmgren - 9 juni, 2013

TACK! Du får utmana dig själv att göra som jag – gör en total CASE (Copy And Steal Everything)!!😀 Jag har själv mina svårigheter – t.ex. att använda färgad cardstock som bakgrund, eller att låta bli blommor…😉 Men – det är ju det som är så härligt – att vi har våra egna stilar!🙂


Sorry comments are closed for this entry

