jump to navigation

Partners in crime… 6 juni, 2013

Posted by pysselmalin in Altrat, Övrigt, Designteam, Teknik.
trackback

När en av mina systrar fyllde år i februari så träffades vi hemma hos våra föräldrar och firade. Min son och min andra systers hund slaktade paket tillsammans.. Mycket fint samarbete…

CIMG0712_H15

Idag har jag jobbat med en canvas. Började med att måla botten med gesso och sedan vit akrylfärg. Sen har jag byggt upp lite effekter med toapapper och decoupagelim, duttat lite med olika akrylfärger för att lägga fokus där jag vill ha det.. Pappren i bakgrunden är Echo Park – All about a boy. UNDERBARA!

CIMG0714_H15

Närbild.. Stänkte lite med Dylusions sprayfärg också! Målade lite med vit akrylfärg i ytterkanten på fotot.
CIMG0713_H15

Lite trädekorationer fick vara med… älskar dom! Datumet är stämplat med en ”roller date stamp”  från american crafts där jag valt att enbart färga in datumet och inte texten före.

Materiallista:

canvastavla

gesso

akrylfärg i olika nyanser

trädekorationer (wood veneers)

roller date stamp

minialfas

Toapper har ni säkert själva hemma, ring Anna annars, hon kan ta hem det mesta.😉

Ha det gott!

/Malin

