jump to navigation

Time travelers 8 juni, 2013

Posted by babsan74 in Designteam, Tags.
Tags: , , , , , , , , ,
trackback

Jag impulsköpte ett ark stämplar hos Anna härom dagen. Hade inte den blekaste aning om vad jag skulle använda dem till men det var sån ögonblicklig förälskelse att jag kunde bara inte låta bli. Arket heter ”Time travelers” och ser ut så här: 

Nu råkade jag köpa det sista som fanns i butiken men ber man Anna snällt så tar hon säkert hem fler. Och det finns ju många andra fina set från Tim Holtz inne, bl a ”Tiny things” som jag också använt på min tag. För en tag är vad mitt första alster med dessa godbitar blev.

alter10-1

Här har jag joxat så mycket att jag kommer inte riktigt ihåg vad jag har gjort men enligt stöket på skrivbordet så har jag använt:

Distress paint ”Vintage photo” och ”Forest moss”

Gesso, modeling paste och matt multi-medium

Stenciler ”Tiny circles” och ”Cubist”

Inka gold ”Graphite”

Dylusions ink spray ”Molten chocolate” och ”White linen”

Akrylfärg från Deco Art, ”Cinnamon brown”

Stämplar från Kaiser och Tim Holtz

Archival ink ”Jet black”

Rub-ons från Tim Holtz, Remnant rubs ”Numbers”

Movers ‘n shapers-die

Aluminiumtape

Embossfolder

Thickers

Game spinners (slut)

Washin med mustaschmotiv är privat

Min tag fick lite olika band och fästes på en vinflaska.

alter10-2

Tack för titten! / Babsan

Kommentarer

1. Tim Holtz/Stampers Anonymous | Pysslotekets Nyhetsblogg - 20 juli, 2013

[…] Tim Holtz har vid det här laget designat massor av stämplar, här är några av de senaste. Blueprint-stämplarna är supersnygga och användbara, kolla här vad Babsan har gjort med Bluprint Birthday och här med Time Travelers. […]


Sorry comments are closed for this entry

