jump to navigation

Att låta orden styra! 9 juni, 2013

Posted by birgited in Designteam, Kortmakeri.
Tags:
trackback

När jag skapar kort är det olika saker som får styra, det kan vara färger, papper osv. Idag visar jag några kort där texten har fått styra hur det ska ska se bli!🙂

På det första har jag textstämpeln ”En vandring på tusen mil börjar alltid med ett steg”. Använde en mall som jag klippt till för vägen och maskade den. Använde en  brun och en grön Distress Inks och applicerade med en Blending Tool. Stämplade sedan löven från Doodle Parts  och placerade några söta blommor, Sweetheart Blossoms!

IMG_6084

På det andra kortet har jag utgått från en textstämpeln på Vildas textkit 2013 ”Ett enda ögonblick med dig är alldeles underbart” och en stämpel från Scrap&Mixed Media 2. Stämplade motivet med röd Distress Inks och texten med svart Archival Ink två gånger. Från den ena stansade jag ut hjärtan, det större med Spellbinders Nestabilities – Classic hearts och placerade på 3D kuddar!

IMG_6076

IMG_6077-001

På det tredje kortet fick texten ”Inte förrän du provar dina vingar vet du hur långt du kan flyga”, stämpel från Vildas Textkit 2013, styra. Skapade struktur på en bit vit cardstock med hjälp av en stencil Mini Tile Texture och Modeling Paste, som jag applicerade i ”tomrummen”. Stansade ut en Tim Holtz fjäril och stämplade lite texten på den så att det passade in. Placerade till sist några Rhinestones i färgen champagne!

IMG_6079

IMG_6082

Trevlig söndag! /Birgit/Biggan

Kommentarer

1. Gilliam Finlay - 9 juni, 2013

You areSOoooo talented. Every day you surprise me. Fabulous. Thank you Gill


Sorry comments are closed for this entry

