jump to navigation

Ceramic stucco 10 juni, 2013

Posted by karinsg in Designteam.
Tags: , ,
trackback

heter ett effektmedium som Anna har tagit hem. Jag valde att börja mitt experimenterande i detta medium med en sida i en av mina AJs (artjournal) Jag strök ut ceramic stucco över hela sidan med en spatel och låt torka helt, faktiskt tom över natten, tror inte det går att skynda på med fönen, då  får man nog hålla på ett tag… När det torkat lekte jag med utspädda akrylfärger tills jag var nöjd. Använde archival ink black jet och en stencil till kvinnan. (Just den här stencilen har inte Anna men det finns liknande Dylusion)

Jag jobbar ju på att lämna lite fria ytor om ändock inte vita den här gången men fy så svårt det är… Här kunde jag inte hålla mej från att stämpla lite prickar och göra större med en stencil.

DSC_7422

Här kommer en närbild där man ser den härliga strukturen

DSC_7423

”Att våga är att förlora fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sej själv”

Våga prova kladda, du kommer inte ångra dej!

/Karin

