jump to navigation

Glassbead texture gelmedium 12 juni, 2013

Posted by karinsg in Designteam.
trackback

blir ju bara hur häftigt som helst! Idag kommer ni få se två exempel på hur det kan bli. På den första har jag färgat in massan med alcoink (men jag skulle tro att man får samma effekt med distress inkrefillerna) och sedan applicerat den genom en stencil som Dina Wakely ligger bakom; Spilled hearts. Sen dekorerad jag sparsamt och lät titel och sonens ögon stå i centrum. Jag blev riktigt nöjd med slutresultatet inte minst för att jag inte skenade iväg och täckte hela pappret med färg och annat!

DSC_7428

I det andra exemplet har jag använt gelen naturellt genom egengjord stencil av den här stansen. Stämplade gjorde jag med distress paint och en plastgrunka jag hittade härhemma🙂 LOn är faktiskt gjord efter en skiss till nästa nummer av Inzpira men jag orkade inte skicka in den utan visar den här istället.

DSC_7427

Material:

Glassbeads  texturegel

Spilled hearts

distress ink refill

distress paint

blandade thickers och stickersbokstäver från mina egna gömmor

I morrn  och på fredag kommer ni få se mej här igen men med nåt helt annat än kladd!

Tills dess!            /Karin

