jump to navigation

Kort till en studenska 13 juni, 2013

Posted by karinsg in Designteam, Kortmakeri.
trackback

kommer här! Bakgrunden är straw och mönsterpappret är en spillbit från Authentique Paper som tyvärr är slut. Spetsen som till slut nästan blev helt dold är ljuvlig. Blomman är infärgad med glimmer glam så ock kvistarna runt om. Bannern har jag gjort själv bara för att jag inte har den här, än…. Stämpeln kommer från Technique Tuesday. Gillar du som jag deras stämplar kolla med Anna om hennes leverantörer har just den du trånar efter så tar hon hem åt dej. Keruben är från mina egna gömmor.

DSC_7434

En del kort kräver en insida också, det gjorde det här tyckte jag.

DSC_7435Jag har gjort en fjärilsstencil av en die från Tim Holtz (som verkar vara tillfälligt slut när jag skriver detta) och sedan använt distress ink weathered wood  med ink blending tool för att få till ”fjärilspratbubblorna” Använde samma die och stansade ut fjärilar i mönsterpappret från framsidan och ”byggde” fjärilar inspirerad av min DT-kompis Biggan. Bakgrunden har jag gjort med samma distressteknik och material som ovan med stencilen tiny circles. Stämplarna är min egna.

Imorron kommer exempel på en helt annan stil. Snabbstilen! Inte tvåtimmars som den här🙂

/Karin

